Voor elk van de ziekten ET, PV en MF is er een contactpersoon. De contactpersoon fungeert als aanspreekpunt en vraagbaak voor mensen met ET, PV of MF. Hij of zij is iemand die uit ervaring weet hoe het is om deze ziekte te hebben. Vandaar dat heel veel bespreekbaar is. Het samen kunnen delen van ervaringen is erg belangrijk. Lotgenoten kunnen herkenning, begrip en kennis bij elkaar vinden. Lotgenotencontact kan daardoor emotionele en praktische steun geven.

De contactpersonen van de MPN Stichting zijn ervaringsdeskundigen en geen medici. Via het telefonisch lotgenotencontact kunnen dus geen diagnoses worden gesteld en dit contact is geen vervanging van de arts-patiënt relatie.

Voor contact met een lotgenoot kunt u bellen naar de onderstaande telefoonnummers op de aangegeven bereikbaarheidstijden.

Let op! Onderstaande bereikbaarheidstijden kunnen soms wijzigen. Check dus altijd even de tijden op deze website voordat u een contactpersoon gaat bellen.

Essentiële trombocytemie (ET)
Op woensdag van 19:00 uur tot 20:00 uur:

Polycythaemia vera (PV)
Op maandag van 19:00 uur tot 20:30 uur:

Myelofibrose (MF)
Op maandag van 10:00 uur tot 12:00 uur: